vrijdag 30 mei 2014

Een heel gevarieerde week

De week van Hemelvaartsdag heb ik op mijn eigen manier ingevuld. Een beetje bezig met mijn toekomst, zorg voor anderen en genieten van de mooie dingen die georganiseerd werden in Deurne.

Als voormalig wethouder ben ik nog lid van de wethoudersvereniging. Via deze vereniging is het mogelijk om informatie met andere te delen, die in dezelfde situatie zitten als ik. Op hun advies heb ik het boek 'Je 2 de Carrière' besteld, waarin vele tips en adviezen staan. Dat ga ik de komende week lezen.

Mijn enthousiasme om zelf te gaan ondernemen neemt steeds toe en het krijgt ook steeds meer richting. Bijzonder voedsel van Brabantse bodem, daar draait het om en dit gaat van producent tot consument. Dat bijzondere voedsel kan bestaan uit vergeten groenten en nieuwe groenten.
Hier ga ik me verder in verdiepen en via het Peelnetwerk heb ik met belangstelling kennis gemaakt met hun inspirerende website http://www.peelpanorama.nl/panorama-brainport-oost . Binnenkort heb ik een afspraak met mensen, die hierbij betrokken zijn.

Op dinsdag 27 mei was ik in de gelukkige omstandigheid dat mijn moeder haar 84e verjaardag mocht vieren. Deze dag heb ik daar helemaal voor vrij gemaakt. 's-Morgens het gebak voor hun ophalen en de rest van de dag de gasten verzorgen met een drankje en wat lekkers. Vele familieleden en bekenden heb ik op die dag gesproken. En het belangrijkste was dat mijn moeder de tijd tijd had om van haar verjaardag te genieten.

Vrijdag was de tweede dag van de
Rolstoelmeerdaagse (http://www.rolstoelmeerdaagse.nl/)
in Deurne. Op deze dag hebben ik
en mijn zoon met een handbike
deelgenomen aan deze tocht. Een
schitterend 3 daags-evenement,
waarbij mensen met een rolstoel/
handbike een tocht af kunnen leggen
van 15, 30 of 50 kilometer. Op
deze dag zat de LG Best kazerne in Vredepeel in de route, met een rustpost, waar een bezoek gebracht kon worden aan het museum. Het was zeer de moeite waard om deze dag mee te mogen doen. Het valt me op hoe positief deze mensen met een beperking zijn, daar kunnen vele andere nog wat van leren. Dank aan de organisatie en de vele vrijwilligers die dit mogelijk maken.

Verder deze week genoten van vele mooie dingen:

  • In Neerkant open dag van het mooie nieuwe recreatie bedrijf Peel en Bos (www.recreatiepeelenbos.nl);
  • Natuurpoort de Peel die zondag 25 mei geopend is (http://www.natuurpoortdepeel.nl/). Veel te zien, de wol varkens vond ik heel bijzonder;
  • In Zeilberg de indrukwekkende herdenkingsdienst op de begraafplaats aan de vooravond van de Zeilberg 100 jaar activiteiten (http://www.zeilberg100.nl/);
  • De fietstocht van de eeuw in Zeilberg. Geweldig, fietsen kan nog tot en met zondag 8 juni;
Vele mensen gesproken tijdens al deze activiteiten en af en toe ook over mijn toekomstplannen gesproken.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten