donderdag 25 september 2014

Bijzonder koken

Het verantwoord telen van bijzondere Brabantse groenten is één. Om van die groenten te kunnen genieten is de bereiding van de groenten belangrijk. De doperwten cappuccino was deze week een mooi en heerlijk resultaat bij de Kookclub Deurne.

Onze Brabantse bodem heeft zoveel waardevols te bieden. Mijn nieuw bedrijf Bijzonder Brabants gaat de Brabanders en onze gasten daarvan laten genieten. Het bereiden van de groenten tot een heerlijk gerecht is daarbij een essentiële schakel. Om die reden wil ik mijn kook kunsten verder ontwikkelen. Deze week mocht ik met de Kookclub Deurne bij het Kookpunt in Liessel mee koken.Ik mocht me bezig houden met de bereiding van de doperwten cappuccino.

Koken is al altijd één van mijn hobby's. Het is mooi dat ik koken nu ook kan betrekken bij mijn nieuwe bedrijf. Naast het verantwoord telen en verkopen van de bijzondere groenten uit de Brabantse volle grond is het belangrijk dat de groenten bereid worden tot een heerlijk gerecht. Mijn bedrijf Bijzonder Brabants wil daar bij helpen. Dat betekent, dat ik graag wil samenwerken met koks en restaurants, die hun kookkunsten graag inzetten om hun gasten te laten genieten van bijzondere Brabantse gerechten. De recepten voor deze gerechten komen op de website van Bijzonder Brabants. Op die manier kan iedereen die bijzondere Brabantse groenten koopt er ook een heerlijk gerecht van maken. Het voornemen is om naast het recept ook een filmpje over de bereiding op de website te plaatsen. Met de groenten en de tablet in de keuken kan zo iedereen in de toekomst een heerlijk gerecht bereiden.

Belangrijk is om mensen kennis te laten maken met de bijzondere Brabantse groenten. In de toekomst wil ik proeverijen gaan organiseren. Daarvoor wil ik graag mijn kookkunsten verder ontwikkelen en zo mocht ik deze week mee koken met de Kookclub Deurne. Opvallend vond ik ook, dat alle ingrediënten (doperwten, knoflook, ui, melk, bouillon, kruiden) voor de doperwten cappuccino in Brabant te produceren zijn. Daarnaast is het heerlijk om op zo'n avond mensen te ontmoeten, die ook graag koken en van lekker eten houden. Na het bereiden van de gerechten in groepjes hebben we natuurlijk samen van een heerlijke maaltijd genoten met een lekker glas wijn.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten