zondag 10 mei 2015

Binnenkort groenten van Bijzonder Brabants te beleven

De herbouw van boerderij de Breemortel is gestart. Teeltplannen voor de groenten zijn gemaakt en eind mei worden naar verwachting de eerste meirapen geoogst. De afgelopen weken ben ik gestart om afspraken te maken met afnemers. Er komt geen winkel bij onze boerderij, maar ik zoek partners die met de producten van Bijzonder Brabants aan de slag gaan.

Voor de afzet van onze groenten zoek ik partners, die een zelfde soort DNA hebben als Bijzonder  Brabants. Kortom mensen die houden van (H)eerlijk eten met lokale producten, die op een verantwoorde manier geproduceerd zijn. Ondernemers, die ook de consument over de herkomst van het product vertellen. De consument kan in de toekomst ook gewoon op het land komen kijken hoe onze groenten geteeld worden. Voor de afzet richt ik mij op restaurants, cateraars en boerderijwinkels.

Met trots heb ik de afgelopen weken een aantal ondernemers mogen ontvangen op boerderij de Breemortel waar ze kennis hebben gemaakt met onze groenten op het land en de wijze waarop wij deze verantwoord telen. Deze beleving willen we graag overbrengen.

Onderstaande de eerste bedrijven die graag willen gaan samenwerken met Bijzonder Brabants en waar onze bijzondere groenten te beleven zijn.

Leon en Brigitte Barents, Stationsstraat 113 Deurne 

Golfrestaurant Volentieri, Gezandebaan 46 a,  Asten-Heusden

Het Streeckhuys -  Haageind 24 Deurne Familie - Witteveen


Boerderijwinkel Sint Janshoeve, Familie van Hugten, Bakelseweg 54 Deurne 

Het Kookpunt, Mirjam van den Broek, Loon 24, Liessel
www.hetkook.nl


Eten en Bloemen van Carin - Kerkstraat 32 b, Deurne

Komende maanden zal dit verder uitgebreid worden, waarbij ik partners zoek binnen een straal van 25 kilometer om Deurne, die een zelfde soort DNA hebben als Bijzonder Brabants.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten