vrijdag 6 juni 2014

De overgang

Een heel gevarieerde week. Naast het lezen van het boek 'Je 2e carrière' ben ik bezig een boek te maken over mijn wethoudersperiode. Verder plannen maken voor de toekomst en nagaan wie mij daar mogelijk bij kan helpen.  En mijn bereikbaarheid organiseren met de nieuwste technieken.

In mijn wethoudersperiode heb ik regelmatig een blog geschreven. In die blogs zijn vele ontwikkelingen in Deurne in mijn wethouders periode beschreven. Deze blogs met foto's ga ik bundelen in een boek. Een aantal weken terug heeft Leon Berkers van onze Deurnese boekhandel me een aantal tips gegeven hoe dit aan te pakken. Via de website http://www.bravenewbooks.nl/ ben ik aan de slag gegaan om mijn boek voor te bereiden.

Nadenken, lezen en praten met andere over mijn toekomst houd me bezig. Mijn ontdekkingsreis voor de toekomst, waarbij ik graag zelf iets nieuws ga ondernemen. De eerste ideeën op dit moment zijn een bedrijf dat mensen wil laten genieten van Bijzonder Brabants eten. Hierbij wil ik me gaan richten op bijzondere groenten  (foto heilig boontje) en me richten op de gehele keten van producent tot consument. Dat betekent nu veel kijken en beleven wat er al gebeurt en mijn netwerk in de Food en Agri hierbij betrekken. Echt investeren in de verbindingen tussen primaire productie en de consument. Het ideaal is, dat iedere inwoner in de toekomst weer trots is op de ondernemers en de producten van het platteland!
Voor de begeleiding op mijn weg naar werk heb ik deze week in Eindhoven een afspraak gehad. 's-Morgens vroeg op mijn fiets door het Zandbos en dan via Helmond, langs het mooie Eindhovense Kanaal Eindhoven binnen fietsen. Dan merk je pas wat je mist als je met de auto reist. Een aanrader.

En nu geen gemeente meer, die vele faciliteiten regelt, zoals de mobiele telefoon. Na het nodige uitzoekwerk en diverse telefoontjes met KPN is het gelukt om mijn bestaande telefoonnummer over te nemen. Dat betekent tevens afscheid nemen van mijn Black Berry Torch, die een aantal jaren geleden een zeer geavanceerde telefoon was. Het lijkt nu wel een museum stuk en de populariteit Black Berry is flink gedaald. Ik heb nu gekozen voor de Huawei Ascend P7, een toestel met het populaire Android 4.4 besturingssysteem, van Google. Op die manier realiseer ik een optimale afstemming tussen PC en Telefoon met de diverse Google applicaties. Geen gratis berichtenverkeer meer met Black Berry Messenger, maar vanaf nu WhatsApp gebruiker.

En nu het pinksterweekend voor de boeg. Eerste pinksterdag natuurlijk genieten van Zeilberg 100 jaar (www.zeilberg100.nl. Tweede pinksterdag voor de 27e keer met mijn vriendenteam FC Normaal deelnemen aan het mini voetbal toernooi van Neerkandia (www.neerkandia.nl). Jammer genoeg mis ik dan om half tien wel de openluchtviering in de Ossenbeemd (www.heiligewillibrorddeurne.nl)  , wat ik ook een heel mooi initiatief vind.

'Geniet van het leven, want het duurt maar even'


Geen opmerkingen:

Een reactie posten